سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از اقدامات موثر این شرکت در قبل ، حین و بعد از سیل خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، افشین عالمی سرپرست معاونت طرح و توسعه این شرکت گفت: در پی هشدار وقوع سیل و بارندگی از سوی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان، بلافاصله جلسه مدیریت شرایط اضطراری این شرکت تشکیل شد و به سرعت عملیات لایروبی و اصلاحی بر روی بند های خاکی و تغذیه مصنوعی به خصوص بند های کوه کاسه و صادق آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین به مصوبات دیگر این جلسه اشاره کرد و افزود: از پیمانکاران درخواست شد تا علاوه بر انتقال تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی کامل جهت کمک رسانی در صورت نیاز را داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: مدیران، معاونین ، کارشناسان و هشت گروه گشت و بازرسی این شرکت، مسیر جریان سیل در بندها و رودخانه های سراسر استان را پایش و کنترل کردند تا در صورت وجود مشکلات و موانع، اقدامات لازم صورت پذیرد.

عالمی همچنین به اقدامات قبل از وقوع سیل روز های گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ها لایروبی و آماده سازی بندهای رحیم آباد و رودخانه شور ابرکوه، بندهای صادق آباد و دره گاهان تفت، بند های شهرستان مروست، بند دربید یزد، بند بهادران مهریز و بند شهستان بهاباد در جهت مدیریت سیلاب انجام شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و تثبیت بندهای بالادست در گذشته انجام شده است، افزود: سیل بند ها و دیواره های هدایت کننده آب به بند های شهرستان اردکان و عقدا و همچنین بند کرخنگان بهاباد، مرمت و آماده آبگیری شد.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به دیگر اقدامات این شرکت قبل از وقوع سیل اشاره کرد و ابراز داشت: یک تیم مشاور و پیمانکار جهت عملیات تکمیل بند های کوه کاسه در نظر گرفته شد و همچنین نقشه برداری هوایی از مخزن این بند انجام شد.

عالمی در ادامه اظهار داشت: ماشین آلات مورد نیاز در محل بند های رحیم آباد، مرور، صادق آباد و کوه کاسه مستقر شد تا در صورت نیاز برای عملکرد بهتر این بندها وارد عمل شوند. وی افزود: جهت کنترل آب بند های پایین دست بند های رحیم آباد و جلوگیری از ورود آب بیشتر، دریچه اصلی این بندبسته شد.

افشین عالمی در پایان به بعضی از اقدامات این شرکت هم در حین وقوع سیل اشاره کرد و گفت: در هنگام وقوع سیل خاکریزهای حفاظتی در اطراف میل چاه قنوات موجود در بند های صادق آباد ایجاد شد و همچنین بازگشایی مسیر انحراف آب و کنترل مستمر دبی بند شماره 4 رودخانه کوه کاسه و انتقال سیل به بند شماره 5 و جلوگیری از ورود سیلاب به بند شماره 6 انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا